Początek 1 December 2021

Trening Umiejętności Społecznych

Czas trwania:

20h

Cele szkolenia

Szkolenie pozwala nabyć praktyczną wiedzę, poznać zasady obsługi trudnego klienta w instytucjach pomocy społecznej. Szkolenie ma na celu wzmocnienie umiejętności skutecznej komunikacji pracowników podczas obsługi „trudnych klientów”.

Program szkolenia
    Potrzeby i oczekiwania – grupy problemów występujących wśród beneficjentów CIS.
    • Klienci z zaburzeniami psychicznymi – charakterystyka objawów, zalecane sposoby komunikacji.
    • Podstawy profesjonalnej pomocy i interwencji w trudnych przypadkach.
    • Sposoby reagowania i wskazówki do pracy z klientami z zaburzeniami psychicznymi.
    Obrona przed manipulacjami w relacji z trudnym klientem
    • Portret psychologiczny manipulanta.
    • Zasady diagnozowania manipulacji.
    • Techniki obrony przed manipulacjami.
    • Zasady asertywnej konfrontacji przekonań, ochrony własnych granic fizycznych i emocjonalnych.
    Emocje towarzyszące sytuacjom konfliktowym.
    • Poniżenie, gniew, strach, poczucie winy, inne – jak sobie z nimi efektywnie poradzić?
    • Technika demonizacji problemu.
    • Techniki szybkiego radzenia sobie ze stresem.
    • Techniki zapobiegające wypaleniu zawodowemu.
    • Filary dbania o zdrowie psychiczne własne i beneficjentów CIS.
Efekty:

Uczestnicy nabędą umiejętności odpierania zarzutów ze strony klienta oraz rozpoznawania symptomów manipulacji. Przeanalizują i przećwiczą technik obrony przed manipulacją ze strony „trudnych klientów”. Poznają technik redukcji stresu i stabilizacji emocjonalnej. Nabędą umiejętności wentylacji trudnych emocji i zapobiegania wypalenia zawodowego.