Trening Umiejętności Społecznych
Czas trwania:
20h
Cele szkolenia
Szkolenie pozwala nabyć praktyczną wiedzę, poznać zasady obsługi trudnego klienta w instytucjach pomocy społecznej. Szkolenie ma na celu wzmocnienie umiejętności skutecznej komunikacji pracowników podczas obsługi „trudnych klientów”.
Program szkolenia
-
Potrzeby i oczekiwania – grupy problemów występujących wśród beneficjentów CIS.
• Klienci z zaburzeniami psychicznymi – charakterystyka objawów, zalecane sposoby komunikacji.
• Podstawy profesjonalnej pomocy i interwencji w trudnych przypadkach.
• Sposoby reagowania i wskazówki do pracy z klientami z zaburzeniami psychicznymi.
Obrona przed manipulacjami w relacji z trudnym klientem
• Portret psychologiczny manipulanta.
• Zasady diagnozowania manipulacji.
• Techniki obrony przed manipulacjami.
• Zasady asertywnej konfrontacji przekonań, ochrony własnych granic fizycznych i emocjonalnych.
Emocje towarzyszące sytuacjom konfliktowym.
• Poniżenie, gniew, strach, poczucie winy, inne – jak sobie z nimi efektywnie poradzić?
• Technika demonizacji problemu.
• Techniki szybkiego radzenia sobie ze stresem.
• Techniki zapobiegające wypaleniu zawodowemu.
• Filary dbania o zdrowie psychiczne własne i beneficjentów CIS.
Efekty:
Uczestnicy nabędą umiejętności odpierania zarzutów ze strony klienta oraz rozpoznawania symptomów manipulacji. Przeanalizują i przećwiczą technik obrony przed manipulacją ze strony „trudnych klientów”. Poznają technik redukcji stresu i stabilizacji emocjonalnej. Nabędą umiejętności wentylacji trudnych emocji i zapobiegania wypalenia zawodowego.