Początek 1 January 1970
Szkolenie prowadzi: Andrzej Zdanowski

CELE:

Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy przygotują się do profesjonalnego i skutecznego prowadzenia negocjacji ze swoimi partnerami biznesowymi.

Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:

  • Kiedy stosować typowe negocjacje, a kiedy negocjacje typu win-win?
  • Jak przełamywać obiekcje „ta cena jest za wysoka”.
  • Jak przejmować i pozyskiwać klientów.
  • Jak wpływać na równowagę sił, mimo że mamy słabszą pozycję negocjacyjną?
  • Dlaczego warto prosić o więcej, niż chce się uzyskać?
  • W jaki sposób żądać dużo i nie zrazić do siebie drugiej strony?
  • W jaki sposób szybko zredukować stres podczas negocjacji?

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Przygotować się i prowadzić negocjacje zgodnie z zaplanowanym scenariuszem.
  • Wykorzystywać poznane techniki pokonywania oporu w kontakcie z klientem.
  • Motywować kontrahentów do podejmowania sprzyjających decyzji.
  • Prowadzić negocjacje w sytuacjach konfliktowych i pod presją.

Program

  1. WŁASNY STYL NEGOCJACYJNY I ROZPOZNAWANIE STYLU PARTNERA

    • Strategie i taktyki negocjacyjne: negocjacje konfrontacyjne i negocjacje integrujące. Wybór strategii negocjacyjnej.
    • „Niepowodzenie w planowaniu, to planowanie niepowodzenia”. Planowanie procesu negocjacji nastawionych na długofalową współpracę z partnerem.
    • Wyznaczanie celów negocjacji. Rozpoznawanie celów negocjacji drugiej strony.
    • Pojęcie BATNA – jakie są najlepsze alternatywy dla negocjowanego porozumienia?
    • Rola i znaczenie ustępstw.

  2. KONFLIKT W PROCESIE NEGOCJACJII JEGO DYNAMIKA – ROZWIĄZUJ ZAMIAST PROWOKOWAĆ

    • Koło konfliktu (konflikt: struktury, interesów, danych, relacji, wartości).
    • Sytuacje powodujące konflikt – burza mózgów, moderowana przez trenera.
    • Symptomy i przyczyny konfliktu (m.in.: zróżnicowanie zespołu negocjacyjnego, cechy osobowości, wzajemna zależność).
    • Techniki radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
    • Dopasowanie i prowadzenie.
    • Reframing ( spojrzenie na sytuacje z perspektywy życia, doświadczenia, refleksja).
    • Konfrontacja (wiedzy, doświadczenia, zrozumienia tych samych pojęć).
    • Mediacja ( zaproszenie do negocjacji osoby z zewnątrz).
    • Interwencja
    • Prowokacja
    • Zamień „ale” na „i”

  3. JAK ZAPREZENTOWAĆ PRODUKT, NIE MÓWIĄC O CENIE.

    • Produktu/usługi i ich cena.
    • Kiedy cena jest istotna?
    • Jak prowadzić rozmowę, aby cena byłam tylko jednym z wielu elementów negocjacji?
    • Co można zrobić już na początku rozmowy – “Rozmawiamy o rzeczach, które kosztują”.

  4. KIEDY JUŻ ROZMAWIAMY O CENIE… JAK ZAPREZENTOWAĆ CENĘ?

    • Metoda “kanapki” – jak narzędzia managerskie mogą przydać się handlowcom.
    • Metoda oszczędnościowa – idealna na kryzys.
    • Metoda porównywania – są rzeczy które kosztują znacznie więcej.
    • Metoda kompaktowa – w zestawie taniej.
    • Metoda inwestycyjna – szczególnie w dobie kryzysu warto dobrze inwestować.
    • Metoda bilansowa – ile stracę gdy nie kupię?

  5. KTO MA MOICH KLIENTÓW? POZYSKIWANIE I PRZEJMOWANIE NOWYCH KLIENTÓW

    • Źródła internetowe.
    • Prasa ogólno-tematyczna i branżowa.
    • Rekomendacje.
    • Inne sposoby pozyskiwania klientów.
    • Ile wysiłku muszę włożyć w pozyskiwanie klientów w zależności od pozycji firmy?
    • Kim jest prospekt, kim jest potencjalny klient i gdzie ich szukać?
    • Mówienie językiem klienta.
    • Techniki wizualizacyjne w przejmowaniu klienta.
    • Rozpraszanie obiekcji i wątpliwości.
    • Doradztwo

  6. TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY PODCZAS NEGOCJACJI

    • Co jeśli klient kupił i co jeśli klient nie dokonał zakupu?
    • Sygnały jakie daje klient świadczące o chęci zakupu.
    • Podstawowe techniki zamykania sprzedaży.
    • Techniki zamknięcia sprzedaży w sytuacjach trudnych, jak i kiedy „dociskać”?

  7. 7. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE Z WYKORZYSTANIEM ZEBRANYCH OD UCZESTNIKÓW KONKRETNYCH SYTUACJI Z ZAKRESU NEGOCJACJI Z KLIENTEM.

    • Renegocjacje
    • Zmiana postaw
    • Negocjacje twarde
    • Negocjacje miękkie
    • Rozmowa telefoniczna
    • Zamykanie negocjacji
    • Praca z oporem w negocjacjach
    • Czynienie ustępstw w negocjacjach.

  8. ZAKOŃCZENIE I PODSUMOWANIE WARSZSTATÓW. DEKLARACJA WDROŻEŃ I ZASTOSOWANIA POZNANYCH TECHNIK I ZACHOWAŃ.

    Podczas szkolenia zostaną przeprowadzone 2 gry strategiczne z zakresu negocjacji i rozwiązywania konfliktów.

    „Wierzyciele” to gra symulacyjna poświęcona negocjacjom. Gra w dobitny sposób obrazuje zależność wyników negocjacji od umiejętności negocjatorów – ich stylów negocjowania, ale także zasobu technik, którymi się posługują.

    CELE GRY

    Doświadczenie emocji związanych z negocjacjami i ich wpływu na przebieg negocjacji.

    Doświadczenie wpływu stylów i technik negocjacyjnych na wynik negocjacji oraz na zachowania negocjatorów.

    Doświadczenie, wyłonienie i omówienie elementów ważnych dla wyniku negocjacji.

    „Laboratorium konfliktu” to gra symulacyjna, która wprowadzi uczestników w świat dyplomacji i pertraktacji pomiędzy pięcioma państwami. Złożona konfiguracja możliwych konfliktów i paktów reprezentantów rządów czyni rozgrywkę niepowtarzalną i wciągającą.

    CELE GRY

    Uświadomienie istnienia różnych typów konfliktów i doświadczenie ich specyfiki.

    Przetestowanie różnych metod radzenia sobie z konfliktem i weryfikacja ich skuteczności w zależności od typu źródła konfliktu.

METODOLOGIA STOSOWANA NA SZKOLENIU:

  • dyskusja;
  • ćwiczenia grupowe i indywidualne;
  • film;
  • burza mózgów;
  • gra Intuicja;
  • gra planszowe;
  • wymiana doświadczeń;
  • feedback;
  • obserwacja;
  • mini wykład interaktywny;
  • role playing;
  • enerigizery;
  • icebreakery.