Szkolenie prowadzi: Andrzej Zdanowski
CELE:
Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy przygotują się do profesjonalnego i skutecznego prowadzenia negocjacji ze swoimi partnerami biznesowymi.
Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:
- Kiedy stosować typowe negocjacje, a kiedy negocjacje typu win-win?
- Jak przełamywać obiekcje „ta cena jest za wysoka”.
- Jak przejmować i pozyskiwać klientów.
- Jak wpływać na równowagę sił, mimo że mamy słabszą pozycję negocjacyjną?
- Dlaczego warto prosić o więcej, niż chce się uzyskać?
- W jaki sposób żądać dużo i nie zrazić do siebie drugiej strony?
-
W jaki sposób szybko zredukować stres podczas negocjacji?
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Przygotować się i prowadzić negocjacje zgodnie z zaplanowanym scenariuszem.
- Wykorzystywać poznane techniki pokonywania oporu w kontakcie z klientem.
- Motywować kontrahentów do podejmowania sprzyjających decyzji.
-
Prowadzić negocjacje w sytuacjach konfliktowych i pod presją.
Program
-
WŁASNY STYL NEGOCJACYJNY I ROZPOZNAWANIE STYLU PARTNERA
- Strategie i taktyki negocjacyjne: negocjacje konfrontacyjne i negocjacje integrujące. Wybór strategii negocjacyjnej.
- „Niepowodzenie w planowaniu, to planowanie niepowodzenia”. Planowanie procesu negocjacji nastawionych na długofalową współpracę z partnerem.
- Wyznaczanie celów negocjacji. Rozpoznawanie celów negocjacji drugiej strony.
- Pojęcie BATNA – jakie są najlepsze alternatywy dla negocjowanego porozumienia?
-
Rola i znaczenie ustępstw.
-
KONFLIKT W PROCESIE NEGOCJACJII JEGO DYNAMIKA – ROZWIĄZUJ ZAMIAST PROWOKOWAĆ
- Koło konfliktu (konflikt: struktury, interesów, danych, relacji, wartości).
- Sytuacje powodujące konflikt – burza mózgów, moderowana przez trenera.
- Symptomy i przyczyny konfliktu (m.in.: zróżnicowanie zespołu negocjacyjnego, cechy osobowości, wzajemna zależność).
- Techniki radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
- Dopasowanie i prowadzenie.
- Reframing ( spojrzenie na sytuacje z perspektywy życia, doświadczenia, refleksja).
- Konfrontacja (wiedzy, doświadczenia, zrozumienia tych samych pojęć).
- Mediacja ( zaproszenie do negocjacji osoby z zewnątrz).
- Interwencja
- Prowokacja
-
Zamień „ale” na „i”
-
JAK ZAPREZENTOWAĆ PRODUKT, NIE MÓWIĄC O CENIE.
- Produktu/usługi i ich cena.
- Kiedy cena jest istotna?
- Jak prowadzić rozmowę, aby cena byłam tylko jednym z wielu elementów negocjacji?
-
Co można zrobić już na początku rozmowy – “Rozmawiamy o rzeczach, które kosztują”.
-
KIEDY JUŻ ROZMAWIAMY O CENIE… JAK ZAPREZENTOWAĆ CENĘ?
- Metoda “kanapki” – jak narzędzia managerskie mogą przydać się handlowcom.
- Metoda oszczędnościowa – idealna na kryzys.
- Metoda porównywania – są rzeczy które kosztują znacznie więcej.
- Metoda kompaktowa – w zestawie taniej.
- Metoda inwestycyjna – szczególnie w dobie kryzysu warto dobrze inwestować.
-
Metoda bilansowa – ile stracę gdy nie kupię?
-
KTO MA MOICH KLIENTÓW? POZYSKIWANIE I PRZEJMOWANIE NOWYCH KLIENTÓW
- Źródła internetowe.
- Prasa ogólno-tematyczna i branżowa.
- Rekomendacje.
- Inne sposoby pozyskiwania klientów.
- Ile wysiłku muszę włożyć w pozyskiwanie klientów w zależności od pozycji firmy?
- Kim jest prospekt, kim jest potencjalny klient i gdzie ich szukać?
- Mówienie językiem klienta.
- Techniki wizualizacyjne w przejmowaniu klienta.
- Rozpraszanie obiekcji i wątpliwości.
-
Doradztwo
-
TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY PODCZAS NEGOCJACJI
- Co jeśli klient kupił i co jeśli klient nie dokonał zakupu?
- Sygnały jakie daje klient świadczące o chęci zakupu.
- Podstawowe techniki zamykania sprzedaży.
-
Techniki zamknięcia sprzedaży w sytuacjach trudnych, jak i kiedy „dociskać”?
-
7. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE Z WYKORZYSTANIEM ZEBRANYCH OD UCZESTNIKÓW KONKRETNYCH SYTUACJI Z ZAKRESU NEGOCJACJI Z KLIENTEM.
- Renegocjacje
- Zmiana postaw
- Negocjacje twarde
- Negocjacje miękkie
- Rozmowa telefoniczna
- Zamykanie negocjacji
- Praca z oporem w negocjacjach
-
Czynienie ustępstw w negocjacjach.
-
ZAKOŃCZENIE I PODSUMOWANIE WARSZSTATÓW. DEKLARACJA WDROŻEŃ I ZASTOSOWANIA POZNANYCH TECHNIK I ZACHOWAŃ.
Podczas szkolenia zostaną przeprowadzone 2 gry strategiczne z zakresu negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
„Wierzyciele” to gra symulacyjna poświęcona negocjacjom. Gra w dobitny sposób obrazuje zależność wyników negocjacji od umiejętności negocjatorów – ich stylów negocjowania, ale także zasobu technik, którymi się posługują.
CELE GRY
Doświadczenie emocji związanych z negocjacjami i ich wpływu na przebieg negocjacji.
Doświadczenie wpływu stylów i technik negocjacyjnych na wynik negocjacji oraz na zachowania negocjatorów.
Doświadczenie, wyłonienie i omówienie elementów ważnych dla wyniku negocjacji.
„Laboratorium konfliktu” to gra symulacyjna, która wprowadzi uczestników w świat dyplomacji i pertraktacji pomiędzy pięcioma państwami. Złożona konfiguracja możliwych konfliktów i paktów reprezentantów rządów czyni rozgrywkę niepowtarzalną i wciągającą.
CELE GRY
Uświadomienie istnienia różnych typów konfliktów i doświadczenie ich specyfiki.
Przetestowanie różnych metod radzenia sobie z konfliktem i weryfikacja ich skuteczności w zależności od typu źródła konfliktu.
METODOLOGIA STOSOWANA NA SZKOLENIU:
- dyskusja;
- ćwiczenia grupowe i indywidualne;
- film;
- burza mózgów;
- gra Intuicja;
- gra planszowe;
- wymiana doświadczeń;
- feedback;
- obserwacja;
- mini wykład interaktywny;
- role playing;
- enerigizery;
- icebreakery.