Początek 1 January 1970

TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do przeprowadzenia samodzielnego procesu terapeutycznego, okreslenie procesów integracji sensorycznej i sposobów terapii dziecka, które mogłyby pomóc w minimalizowaniu zaobserwowanych decytów, realizacje zamierzonych działan przez prace z podopiecznym. Szkolenie ma charakter mieszany. Czesc praktyczna odbedzie sie w sali majacej odpowiednie wyposazenie do prowadzenia zajec SI. Czesc teoretyczna odbywac sie bedzie na platformie internetowej http://platforma.betrained.edu.pl/. Spotkania beda miały charakter synchronicznych połaczen pomiedzy prowadzacym, a uczestnikami (konta oznaczone imieniem i nazwiskiem uczestników).

Program szkolenia
  1. Rys historyczny, twórcy i główne założenia integracji sensorycznej
  2. Wprowadzenie do metodologii integracji sensorycznej
  3. Układ nerwowy człowieka – rozwój prawidłowy i powikłany, zaburzenia rozwoju ośrodków SI
  4. Anatomia, funkcjonowania i zaburzenia w fukcjonowaniu narządów zmysłów
  5. Fizjologiczne reakcje obronne organizm odruchy
  6. Pierwsze objawy nieprawidłowości rozwojowych
  7. Fizjologia vs patologia – wyprostne i zgięciowe reakcje posturalne, rola interakcji oko-ruch i ucho-ruch
  8. percepcja, orientacja w miejscu i czasie

  9. Jak „czuje” człowiek? Podstawy neurofizjologii
  10. Epidemiologia, geneza i patofizjologia zaburzeń integracji sensorycznej
  11. Charakterystyka najczęściej występujących zaburzeń
  12. Alarmujące objawy kliniczne
  13. Klasyfikacja zaburzeń obejmujących przetwarzanie sensoryczne
  14. Testy pozwalające ocenić rozwój dziecka
  15. Terapia szyta na miarę. Diagnoza i terapia SI w zależności od występujących zaburzeń
  16. Charakterystyka zaburzeń przedsionkowo proprioceptywno-motorycznych. Metody terapii
  17. Jak prawidłowo prowadzić ćwiczenia?
  18. Ćwiczenia usprawniające i normalizujące motorykę dużą i małą, percepcję, napięcie posturalne i wzorzec
    postawy, koordynację ruchową i czucie przestrzenne
  19. Współpraca w zakresie terapii z osobami z najbliższego otoczenia pacjenta
  20. Metoda SI, a terapia ręki. Terapia ręki w zakresie zdolności manualnej (również przygotowanie do grafomotoryki)
  21. Techniki hamowania i pobudzania ośrodkowego układu nerwowego
  22. Gry i zabawy wspomagające rozwój dzieci z zaburzeniami SI
  23. Funkcjonowanie sensoryczne dzieci z upośledzeniem umysłowym Metody SI, ich zastosowanie w diagnozie
    i w trakcie trwania procesu terapeutycznego dzieci
  24. Autyzm. Metody SI, ich zastosowanie w diagnozie i w trakcie trwania procesu terapeutycznego dzieci.
Forma realizacji
  1. Część teoretyczna: 20 godziny
  2. Część praktyczna: (warsztaty): 40 godzin.

Leave a comment